Promowanie pożyczek bankowych
Promowanie produktów bankowych w ostatnim czasie nie jest wcale proste. Ludzie mają ochotę kupować nadal nie mniejszą niż przed dekadą, ale obawa o przyszłość jest dzisiaj zdecydowanie silniejszym czynnikiem stojącym na przeszkodzie w korzystaniu z bankowych pożyczek niż kiedykolwiek wcześniej w historii. Większość osób, które jeszcze niedawno wzięło kredyt na kupno mieszkania dzisiaj musi bardzo ostrożnie zarządzać swoimi finansami. Domowe budżety przeciętnego mieszkańca Europy najbardziej obciążają właśnie liczne kredyty, wśród których hipoteczny wydaje się być najbardziej uciążliwy finansowo a jednocześnie obciążający psychicznie. Problemy z regularnym spłacaniem kredytu hipotecznego wiążą się z kosztowną windykacją oraz poważnymi problemami ze snem – bo nikt nie chce stracić swojego domu lub dopiero co kupionego mieszkania. Wydaje się natomiast, że w wielu przypadkach nie ma odwrotu i utrata pracy czy nagła śmierć bliskiej osoby całkowicie rujnują to, co jeszcze niedawno doskonale funkcjonowało.Takie historie coraz częściej przytrafiają się absolutnie w każdym otoczeniu i powoli młodzi ludzie zamiast ryzykować własną przyszłością i zaciągać już teraz wysoko oprocentowane kredyty na trzydzieści lat, wolą poczekać na zmianę koniunktury albo liczyć na poprawę pozycji zawodowej w niedalekiej przyszłości.